Vet ni




vad som hände mig i lördags morse!?

Jag har aldrig någonsin blivit så rädd i hela mitt liv, tror jag.
Vaknade runt 10 gick ner till köket och åt lite frukost, sen räknade jag lite matte och runt 12 insåg jag att klockan var mycket och hoppade in i duschen.
När jag fått på mig kläderna sprang jag ner i hallen och vad krockar jag med?
En stor jävla skata! Inne i huset!

Jag som avskyr alla sorters fåglar, speciellt skator, får tokpanik och ställer mig och skriker - som det dampbarn jag är.
Efter några minuters kamp med skatan, som siktade mot mina ögon började jag tokgråta och ringde till den personen som alla flickor (dom utan pojkvän) skulle ringt till.
Pappa, såklart.
Hysteriskt och hulkande försöker jag få fram att det är en skata i hans sovrum som är ute efter mig.
Och vad gör han? Han skrattar åt mig, uppmärksammar mig på att han är i Barcelona och har vissa svårigheter att ta sig hem och hjälpa mig jaga ut fågelfan, sen lägger han på (!).
Får man göra så?
Tillslut lyckades jag få liv i min kära storebror och tillsamman (mest han) med hjälp av en handuk, en sopborste, en skurborste och tre par skor, fick vi ut den dumma pippin.
Fågeln är härmed döpt till Saddam och den som ser den har min fulla tillåtelse att ha ihjäl den. Fort!

Usch och fy. Nu måste jag skura huset, ifall den hade fågelsjukan.

Tack och adjö, om ni inte hör från mej ngt mer så är jag dö. (i fågelsjukan då, antar jag)

Kommentarer
Postat av: Clara

haha! tack för att du får mig att småle en trist måndagmorgon som denna!
Men jag förstår också din rädlsa.. Skator är inte att leka med. De är ju så förskräckligt stooora!!
Tack ändå (;

Postat av: Prinsessan Rosa

men jag ville verkligen se dej jaga ut en skata ur sitt hus.. herregud vad kul!!

2006-09-25 @ 21:50:22
URL: http://karolinpersson.blogg.se
Postat av: Prins Carl Michael

Va? När va han i Barcelona?

2006-09-28 @ 16:38:52
Postat av: Lotta

nä men det var det han skyllde på när jag ringde till honom =)

2006-09-29 @ 09:41:30
URL: http://lottage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback