En tönt, en hjälte och en sömngångares bittra öde

Igår tog jag klivet in i supernördarnas skara. Jag ägnade två dyrbara timmar av min lördag till att plugga filosofi.
På biblioteket.
Tillsammans med Antonia köpte jag sedan födelsedagspresent till Tilda, ett jättesött linne, två påsar Sourcream & Onion och gräddfil + dipp. [Behöver jag nämna att flickan är såld på chips?]
Var på fotbollsträning också, det var lite roligt och lite svårt, men framförallt så råkade jag ut för en händelse som lätt tar sig in på "Barndomstrauman topp 10", nåja topp 20 i alla fall. Måste smälta den hemska upplevelsen lite innan jag berättar om den...
Direkt efter träningen skyndade jag mig hem till födelsedagsbarnet Tilda som hade middag. Varken maten eller sällskapet kunde blivit bättre. Tack Tilda!!! 
Begav mig hemåt vid halv elva, eftersom jag har räknat ut att det är exakt så länge som jag kan vara borta innan det ringer någon hemifrån för att upplysa mig om att jag är en brottsling och en alkoholist och att jag följdaktligen måste komma hem och ta mitt straff. It's fuckin' killing me.

middag


Väl hemma gick jag och la mig ganska direkt.
Jag drömde att Antonia ringde mig och behövde hjälp, för hon höll på att bli nerslagen av en korvgubbe. Man ska kunna ta en korv på stan utan att bli mos sägs det ju, så när min mobil fakiskt ringde (på riktigt) flög jag upp ur sängen och svarade i någon slags vildsint, hjältemodig hyperpanik.
Det var min bror.
Som ville ha skjuts hem från Hersby.
Jag KAN inte stänga av min mobil på nätterna. (fjortisvarning!)
Jag KAN inte neka min bror någonting. Då blir han arg, och jag vet ingen annan människa som är så svår att bråka med som honom. Så mer sovande än vaken smög jag ut ur huset (glömde saker och fick gå tillbaka 3 ggr - diskret, aight?).
För att inte somna på moppen drog jag på iPodens partyblandning och till tonerna av Chromeo - Needy Girl studsade jag och moppen (studsade var ordet, reg-skylten flög av) för att hjälpa en bror i nöd.
När jag kom hem skulle jag lite nonchalant slänga mig i sängen men missade. Så idag sitter jag här med en blå axel och undrar vad fan som hände.
Jag tror det kan bero på att jag hade fel glasögon på mig. Men man vet aldrig.
Maybe I'm cursed....
Hoppas era liv går bättre än mitt
Kärlek
Lotta

Kommentarer
Postat av: steph

jaha, här blev man bortklippt ur bilden? :/

Postat av: Karolin

Jo du har helt rätt min älskling, men det har du ju å andra sidan alltid...

2006-10-09 @ 09:46:36
URL: http://karolinpersson.blogg.se
Postat av: amelaj

klantiga kvinna

2006-10-09 @ 13:59:33
URL: http://loveeden.blogg.se
Postat av: M

hehe, eat it!
men du slipper mig snart kära syster!

2006-10-09 @ 19:17:52
URL: http://lottage.blogg.se
Postat av: Prinsessan Rosa

det är klart att jag inte behöver mer men det vore bra..

2006-10-09 @ 22:00:19
URL: http://karolinpersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback