När jag ändå är igång...

...kan jag berätta om den gången jag tävlade i golf och hade hyrt in min då blott 7 år gamla lillebror som caddy. (Han fick 100 kr för besväret av mig och jag fick 500 kr av mamma och pappa för att passa honom en dag).

Hur som helst så var han, mot förmodan, en riktigt bra liten caddy och det var skönt att ha med sig någon jag kände eftersom jag hade den otrooliga turen att få spela med en tråkig gubbe och en jätteläskig tant.
Tanten var en riktig she-male och dessutom en besserwisser utan dess like. På ett hål fick hon och jag samma score och frågan uppstog då: Vem skulle få slå ut först hålet därpå? Hon tyckte självklart att hon, bara genom sin auktoritet, skulle få vara först. Trots det så frågade hon mig, vad jag tyckte om saken...."eehm" sa jag, och funderade lite. Mer än så hann jag inte... "Age before beauty" fnissade Philip, och helt plötsligt var det inte lika prestigefullt att slå ut först. 
Det var en muttrande Siv, som slog ut först på tionde hålet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback