Rock on!

Det var en lördagmorgon och jag vaknade av att telefonen ringde.
Det var pappa som sa att han hade varit uppe och jobbat på morgonen och var påväg hem med en viktigt klient som skulle äta lunch hos/med oss.

Det föll på min lott att panikstäda huset eftersom det i vanlig ordning såg ut som kaos.

För ovanlighetens skull tjafsade jag inte emot utan skuttade ur sängen.

Med iPoden på högsta volym påbörjade jag arbetet och inom någon timme var jag på galet partyhumör.

För er som inte har testat är en dammsugare en utomordentlig stämningshöjare och fungerar perfekt som både mic, gitarr och mic-stativ så jag kunde bara inte strunta i att rocka loss lite. 
Ni vet när man lyssnar på musik med hörlurar, så när låten byts så blir det väldigt väldigt tyst. Det var i en sån "låtpaus" som jag började uppfatta ett ljud. Lät som kvävda fnissningar ungefär.
Långsamt vänder jag mig om. och vad står där om inte 

1. Pappa
2. Pappas "viktiga" klient
3. Pappas "viktiga" klients son 

Rock on! säger sonen, som såg ut ungefär som Ashton Kutcher. Dooh


Solong!

/ il duce


Kommentarer
Postat av: Sofia

något liknande hände faktiskt mig idag, men det var inte lika allvarligt. när jag kom hem vid halv-fem tiden så var huset tomt så jag brast ut i en riktigt hög skönsång så att det ekade i hela huset (jag brukar göra det när jag är ensam). jag sjöng faktiskt så högt så att jag inte märkte att mamma, pappa och min brorsa hade kommit hem förrän mamma försiktigt knackade mig på axeln och sa "eh, hej, vi är hemma nu..."
när man tänker efter så har man många pinsamma minnen, det är egentligen väldigt lätt att försätta sig i pinsamma situationer... hur gick det med din pappa & hans jobbkompisar då? & hur gick det med ashton kutcher? ;)

Postat av: malin

men jag har sett... jag förstår inte hur du lyckas..!

2007-02-09 @ 18:25:17
Postat av: Anonym

Sånt där händer bara dig! Men, för oss andra är det väldigt underhållande så fortsätt med dina dammsugardanser du. Pusspuss

2007-02-12 @ 20:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback