En stilla undran

Varför ljuger man när det egentligen är helt onödigt?

Kl 04.16, natten mot sön:
Ett mystisk larm stör min nattsömn, och jag kastar ner väckarklockan på golvet . Men larmet slutar inte. Två samtal senare fattar jag att det ringer...

"Haeelå??"
"HEEEJ!!! Oj, väckte jag dig?"
"Nej, jag hade precis vaknat ändå."
     <  varför nr.1
"Är det säkert?"
"Ja. Helt säkert."    
<  varför nr. 2
"Men varför går du upp såhär dags om du redan gått och lagt dig?"
"Jag lovade att tömma diskmaskinen."
<  varför nr 3

1. Varför hävdar man alltid att man är vaken?
2. Varför envisas man sedan med att man faktiskt var vaken, trots att man låter helt groggy, och att ALLA vet att man sov?
3. Varför hittar man (eller okej, jag) på svepskäl när ens (min) hjärna fortfarande gör någon slags REM?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback